en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, december 13, 2006

En gäst och ett stort inköp

Imorse var det en snigel i mitt kök. En brun och söt en. Min hjärna registrerade den efter att jag släckt lyset, så jag var tvungen att tända igen och verkligen - det satt en snigel på väggen. En utan skal förstås, för annars hade den nog inte kunnat klämma sig in. Jag sprang in i sovrummet igen.
-B, B, du måste komma ut i köket, det sitter en snigel på väggen.
-Mmmm (sömnigt). Du kan ta ut honom själv.
-Men... han har inget skal.
-Ta honom med lite hushållspapper så gör du inte illa honom.
Sagt och gjort. Jag tog den lilla rädda snigeln på hushållspapper och satte honom ute i rabatten istället. Där tror jag han trivs bättre. Gick därefter in till B.
-Snigeln blev jätterädd och drog in sina antenner helt.
-Men det hade han ju gjort även om jag tagit honom.
-Men då hade han inte blivit rädd för MIG!
Vilken härlig logik jag har ibland...

För övrigt köpte vi en bil igår. En silverfärgad Hyundai Elantra från 2002. Jättefin faktiskt. Det enda dumma är att den inte har någon CD-spelare, men det går väl att sätta i en så småningom. Det känns läskigt att spendera så mycket pengar, men det känna även bra att vi har två bilar nu.

J ringde för ett tag sedan och hon var på Trader Joe's och handlade apelsinjuice till mig. Gulligt av henne! Vi har slut på juice sedan i måndags, och både igår och i tisdags kom jag hem efter att TJ's stängde och jag vägrar handla OJ på Ralph's. Hon skulle köpa massa goda grejjer till middag också. B jobbar sent idag, så vi kan köpa getost och andra konstiga grejjer som han inte gillar.

Dessutom ska vi nog skicka manuskriptet idag. Hoppas, hoppas att det äntligen kommer iväg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, jag hade nog inte klarat av att ta ut en snigel...

Hanna-Stina sa...

Jag tycker sniglar är söta, så det gjorde mig inte något. Jag var mer rädd att jag skulle göra illa snigeln.

Anonym sa...

Sniglar är söta.
Stora syster ser dig.
Kollar bloggen alltid.
Paket på g.
Födelsedags å julis.
Till båda.
Kram.

Hanna-Stina sa...

Hmm... Kul att StoraSyster också gillar sniglar. Det kanske är något som går i släkten. ;) Jag har jättedåligt samvete för att jag inte mailat på superlänge, men nu när artikeln är iväg kommer jag att få mer tid.