en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, december 15, 2006

Jag må han leva...

Idag fyller B år. Det fick han veta med besked imorse när jag kom och sjöng med presenter klockan sex på morgonen. J undrade om han inte skulle få sovmorgon när han fyller, men det tycker jag absolut inte. Jag vill ju ge honom presenterna nu nu nu, så jag tycker jag har varit duktig som haft dem i min byrålåda i hundra år utan att de dem till honom. Han fick ett Xbox spel han pratat om i evigheter, ett par hörlurar (så han ska sluta sno mina hela tiden) och ett par pyjamasbyxor i mysig flanell.

Vi skickade iväg artikeln i onsdags så igår tog jag ledigt (även från bloggen) och spenderade tid med J. Även om hon bott hos oss sedan i lördags hade jag knappt hunnit träffa henne innan i onsdags kväll när vi åt middag tillsammans (utan B som jobbade - och lyckades sälja en till bil). Vi gjorde mumsiga varma mackor med getost, tomater och basilika, stekte korianderdryddad kycklingkorv och åt supergod tomat- och paprikasoppa till. Mycket mat, men väldigt mumsigt. Till efterrätt fick vi chokladtryfflar som J:s kompis C från Frankrike (som är här för konferensen) hade tagit med sig till henne.

Igår var en trevlig dag, men det var ganska fullt upp. På morgonen sprang J och jag i parken, sedan åkte vi svettiga och ofräscha till cafét Rebecca's i South Park för att äta frukost. (Blodsockret var alldeles för lågt för att orka duscha och göra sig i ordning innan.) Efter ett stop i järnaffären för att köpa J en ny hårtork (hennes dog helt i onsdags) åkte vi sedan hem och gjorde oss i ordning. Större delen av resten av dagen spenderade vi i Fashion Valley letandes julklappar. Jag hitta några grejjer, men inte allt jag tänkt mig. Vi avslutade dagen med middag och film hemma i vardagsrummet. Det var mysigt, fast vi var båda väldigt trötta och hade svårt att hålla ögonen öppna.

Inga kommentarer: