en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, december 08, 2006

Planerna börjar så smått ta form

Det är dimmigt och svalt idag. Egentligen gillar jag det varma vädret bättre, men min hud verkar definitivt föredra det svala och fuktiga. I veckan låg luftfuktigheten på ensiffrig nivå, vilket kan jämföras med Saharaöknen där det i genomsnitt är i alla fall 11% luftfuktighet. Låt mig säga att huden blir torr och kliar, läpparna kräver ett ständigt ompysslande och linserna klistrar sig fast i ögonen och bli omöjliga att ta ur. Nu när luftfuktigheten är mer normal (det är ju heldimmigt ute för sjutton) känns händerna inte längre som fnöske. Skönt!

För övrigt börjar en plan ta form, åtminstone i mitt huvud. Fick reda på att kompisen M på CCK ska disputera den 4:e maj, vilket ju precis är en vecka innan promoveringen, så nu funderar jag starkt på att flyga till Sverige någon gång runt 1-2 maj, och sedan flyga tillbaka hit den 12-13 maj. Det är bara lite drygt en vecka, men jag tror jag har svårt att komma ifrån längre än så. Spontant tänker jag väl spendera mesta delen av tiden i Stockholm (så tills dess måste kusin H, som hon lovat, skaffa sig en centralt belägen lägenhet) med ett par dagar avstickare till Kungsgården. Voilá - en plan är skapad! Nu återstår det bara att sätta den i verket.

Inga kommentarer: