en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

söndag, december 03, 2006

Soliga första advent

Japp, nu är det Santa Anas på riktigt! Härligt, härligt till skillnad från det kalla ovänliga vädret vi hade tidigare i veckan. De varma vindarna verkar ha gjort skillnad i bilbranschen också, för sedan det fina vädret kom har det gått mycket bättre för B. Han sålde en bil i fredags och en bil igår. Och det verkar som att han kommer att sälja en bil idag också, trots att han egentligen är ledig. (Ja, vi är knäppa som jobbar när vi är lediga, men vad ska man göra. Jag är så gott som tvungen och han ville verkligen få göra den här affären.)

Igår kväll gick jag med Sa, Su (våra grannar) och C (Sa:s kompis) till Balbo Park där det var stort Jippo. Jag tror det heter "Christmas in the Park" eller något i den stilen. En massa folk (de räknade med att det skulle komma 250 000 människor), en massa stånd och en del uppträdanden. Vi letade oss raskt till inhägnaden med "International Spirits" och drack Svensk Glögg, Dansk Äggtoddy och Schweizisk Varm Choklad med Stroh Rom. Japp! Toppade av med en Kofte och sallad. Mums! Det bästa var dock att gå förbi Spanish Art Village på vägen hem. Där var det helt klart mindre med folk, men så mycket trevligare stånd!! De har verkligen fina grejjer där. När jag blir rik ska jag handla massa fina tavlor och sånt där.

Sen plockade vi upp B hemma och gick till Wine Steals. Sa:s date J dök upp. Han verkar verkligen trevlig och är i bilbranschen precis som B. Men han bor i LA, vilket är lååångt bort. Strax efter midnatt rumlade vi hemåt, och nu är vi alltså båda på jobbet. Dock jobbar jag på att fixa glögg och pepparkakor till ikväll. Och julmust!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
hittar inte någon adress som jag kan mjla till men skriver här istället. om jag har förstått det hela rätt så bor du i san diego. anledningen till att jag skriver är att jag och min gymnasieklass kommer att spendera fyra dagar där i mars 2007 så jag vore enormt tacksamm om du kunde ge oss lite tips p åsaker man kan göra där förutom att hänga på stranden, mainstream som underground ställen. så tips mottages tacksamt på alltifrån matställen till coola butiker, och vi är 18 år gamla allihopa.
Tack på förhand!

Malin

Hanna-Stina sa...

Malin - maila mig på hannastina@gmail.com så kan jag skicka lite tips. Glad advent! :)