en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, februari 13, 2006

Måndag och tre dagar kvar

Nu är det bara tre dagar kvar tills min man och min katt kommer hit. Igår var jag till Walmart och köpte en kattlåda, kattsand och kattmat. De hade förstås inte kissens favoritmat, Kitekat med olika sorters fisksmak, men de hade Whiskas med fisksmak, så det får duga. Jag hittade tyvärr inte några fina tallrikar och skåla till henne, men jag tror redan jag vet vad jag ska köpa. På Target har de nämligen fina tallrikar och sånt som är ganska billiga, så de får det nog bli.

Här på bredvid kan ni också se ett bar bilder av min fina groddmugg som mina vänner i Stockholm skickade. :) Jag blir så glad av den!

Helgen då? undrar ni. Ja, vad hände egentligen... Slutade tidigt i fredags, hyrde ett par filmer och köpte popcorn. Tittade på "In her shoes" med Toni Colette och Cameron Diaz och den var bra mycket bättre än jag todde den skulle vara.

I lördags förmiddag jobbade jag och sedan mötte jag upp med A&M do
wntown. Vi skulle äta lunch på deras favorit café, men de stängde till vår häpnad redan klockan 13 på helgerna. Underligt! De verkar verkligen bara vara ute efter frukostgäster på helgerna. På vardagar däremot hade de öppet längre. Hur som helst gick vi vidare till Seaport Village och hittade en trevlig restaurang där med utsikt över havet. Till efterrätt blev det glass på Ben & Jerry's. Mums! Sent på kvällen när jag kom hem tittade jag på den andra filmen jag hyrde, "Pretty Presuasion". Jag hade mycket högre ställda förväntningar på den filmen än på den andra, men jag blev ganska besviken faktiskt. Konstigt hur saker kan bli precis tvärt om emot det man tror ibland.

Igår sov jag ut ordentligt och åt sedan frukost. Därefter pratade jag med min man i telefon ganska länge. Han var på konferens torsdag till söndag förra veckan så jag hade inte hört av honom på ett tag. Efter att ha lämnat tillbaka filmerna tvättade jag en tvätt och åkte sedan till Walmart för att handla kattsaker. På kvällen jobbade jag lite, och sen var det dags att sova.

Inga kommentarer: