en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, februari 10, 2006

Jag har råkat ut för Tapioca

Jag var ute och åt tillsammans med A&M igår. Vi gick på en thailändsk restaurang som heter Celadon och ligger i Hillcrest ganska nära där jag bor. Maten var god (jag åt kyckling, grönsaker och svamp i en sås av ingefära), men M och jag enades om att den definitivt hade kunnat vara starkare kryddad. A åt någonting i sötsur sås och kunde därför inte riktigt klaga på styrkan. Samtalen var som vanligt intressanta, roliga och ibland helt galna. Bland annat visade det sig att det jag drömde om natten mellan lördag och söndag och sedan berättade för A&M ska sättas upp som en pjäs på Diversionary Theatre. Helmysko! Det hade att göra med att kunna välja genuppsättning på sitt barn. I min dröm gjorde man det via internet, ungefär som när man väljer extrautrustning till en bil (något jag har varit med om ett antal gånger i alla min mans val och kval vad det gäller bilar), men jag vet inte hur man kommer att kunna göra det i pjäsen. En annan sak som hände var att A berättade för M och mig att det värsta tänktbara scenariot är en mumieattack. Så länge vi är i närheten av honom så är det lugnt om mumierna attackerar, för han har läget under kontroll och har precis tänkt ut hur han ska göra, men han ville inte berätta hur. När vi ätit klart och bett att få notan fick vi in en "complementary dessert". Det såg lit mysko ut, men nyfiken som jag är smakade jag i alla fall. Det var ljummet och smakade ungefär som välling med lite kokosmjölk och geléklumpar i. Hu! A&M var vänliga nog att förklara att geléklumparna var tapioca. Det var ju väldigt vänligt av restaurangen att bjuda oss på detta, men det kändes pinsamt att inte äta. I vanliga fall är jag inte så otacksam.

Inga kommentarer: