en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, februari 02, 2006

Avgasad

En stor del av förmiddagen höll de på och pulade med någonting utanför. De hade en stor kran och något stort motordrivet fordon gående på tomgång alldeles runt hörnet. Tyärr ligger vårt friskluftsintag också precis runt hörnet, så det vi fick in var avgaser. Det var bara sekreteraren och jag här, men vi mådde båda ganksa dåligt av luften här, så sekreteraren åkte till slut hem och jag tog mitt pick och pack och flyttade in till andra labbet. Som tur var försvann det stora motordriva schabraket vid lunchtid och snart var luften andningsbar igen.

Efter jobbet idag ska jag träffa E och W och äta pizza på Round Table. Det är starten på vår världsomspännande sökning efter världens bästa pizza. :) Andra ställen vi ska besöka är förstås New York, Italien (nu minns jag inte vilken stad vi bestämde) och Stockholm. E är glad i alla fall, för pizza är hennes favoriträtt och Round Table är hennes favoritpizzeria.

1 kommentar:

Jaenelle sa...

nu ar jag hungrig! :( Jag vill ocksa ha pizza, men jag maste jobba istallet. :(