en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, februari 09, 2006

Den underligaste trafikrapporten

Igår på väg hem från jobbet hade jag radion på och då och då rapporterar de om trafiken. Ni vet, olyckor, köer och liknande. Den trafikrapport jag hörde på vägen hem igår lät något i stil med: "Det har skett en allvarlig olycka i El Cajon. Inga bilar är inblandade. En militärhelikoper och ett flygplan har kraschat in i ett hus och det brinner och förekommer kraftig rökutveckling. Om ni är på 8:an så får ni hålla koll i backspegeln efter ambulanser och brandbilar, för det är många räddningsteam på väg åt det hållet." Det kändes väldigt läskigt! Tur att de inte lade till "och håll ögonen öppna efter brinnande flygplansdelar som kommer nerstörtande genom luften". Imorse upptäckte jag att de tom rapporterat om den här olyckan på första sidan av både Expressen, Aftonbladet, DN och Svenskan (visserligen mycket mindre i både DN och Svenskan, men ändå).

Väl hemma hittade jag ett paket på min förstukvist. Det var från mina underbara kompisar från 4:an på CCK. De hade, trots att krukmakeriet inte finns längre, lyckats köpa en grodmugg till mig. Den har en groda på kanten, mitt namn på framsidan och en hälsning från dem på baksidan. Jag har verkligen världens bästa kompisar. Ska försöka fixa ett foto

Jag tog en promenad i den ljumma kvällsluften och på vägen hem gick jag till Trader Joe's för att få tag på potatis, bananer och ost. Faktum är att jag upptäckte att Trader Joe's har väldigt bra priser på frukt och grönt, så jag kommer nog att handla mer där framöver.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tydligen omkom en bekant till en av mina lunarvänner i just den där flygolyckan, har jag förstått. :(

Hanna-Stina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Hanna-Stina sa...

Usch då! :( Det var jättetråkigt att höra.