en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, februari 01, 2007

Varför är jag här så tidigt?

Varför kom jag till jobbet så tidigt i morse trots att det blev både sent och alkohol igår kväll? Visst ja! Jag har ju lovat att ta hand om J:s experiment idag eftersom hon är upptagen med att flytta. Men det är värt att nämna att det är omänskligt att behöva vara här kl 7.30 under sådana omständigheter. :P

J bjöd B och mig på middag igår på Kensington Grill. V var också med och vi hade supertrevligt. Det var "Wine Wednesday" och det var halva priset på alla viner över $45. Vi lyckades kolka i oss två flaskor. :) Jag åt krassesallad med päron till förrätt, sirloin med potatisgratäng och spenat till huvudrätt och tre sorters créme brulé. Alldeles för mycket mat egentligen, men väldigt gott. Efter middagen bar det av till Nunu's för drinkar. Jag tänkte stilla för mig själv att vatten nog var en bra idé i det läget och det är jag glad för. J vaknade senare på natten och mådde inte så himla bra... :(

För övrigt var det ett kromatinmöte här på Scripps igår som chefen höll i. Jag gick på 3,5 av presentationerna. Tråkigt att jag missade en del, men jag hade ett experiment som jag var tvungen att grejja lite med.

Inga kommentarer: