en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, februari 07, 2007

Lunch i solen trots allt

Solen kom fram och dimman försvann till slut. Det är visserligen inte lika varmt som igår eller i måndags men V och jag åt lunch ute idag. Min mage mår fortfarande inte toppen och jag vet inte riktigt vad som är fel, men jag tror det börjar bli lite bättre i alla fall.

På lördag vid lunch ska jag till optikern. Jag ska skaffa både linser och glasögon, så det kommer att bli en dyr affär. Inte så dyr som den skulle ha blivit i Sverige tror jag, eftersom en viss del av kostnaden för glasögonlinserna och bågarna går på min sjukförsäkring. Det känns lyxigt, men känns också logiskt. Ett par nya glasögonlinser (eller kontaktlinser för en viss summa) får man per 12-månadersperiod och $110 till nya bågar per 24-månadersperiod. Det ska bli skönt med nya glasögon. Jag gillade verkligen bågarna jag har när jag skaffade dem, och faktum är att jag gillar modellen fortfarande, men de har ett stort minus. Efter att ha haft metallbågar länge bestämde jag mig nämligen för att ha plastbågar och redan efter ungefär 1½ år hade plasten fått en vit, dimmig beläggning. Innan jag flyttade hit var jag till optikern för att polera bort beläggningen (vilket inte blev riktigt bra), men det kom tillbaka i stort sett på en gång. :( Jag gillar att varva glasögon med linser, så det känns viktigt med glasögon jag trivs med. Den här gången ska jag försöka hitta några bågar som skiljer sig lite mer från de glasögon jag har nu än de senaste tre paren skiljt sig från varandra. Vi får se hur det går. ;)

Inga kommentarer: