en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, februari 15, 2007

Har vi helt missat tisdag kväll?

I tisdags skulle V och jag gå ut och fira om vårt experiment funkade, och eftersom det kanske nästan funkade var det ju självskrivet att vi skulle ut. Och vi hade en plan! En plan som gick ut på att ingen av oss skulle behöva köra. Toppen! S (V:s ex) skjutsade ner oss till Cozymels i UTC (de har happy hour hela kvällen på tisdagar), och vi började vår kväll med att kolla in några sportattiraljer på Sports Chalet. V gav tips på vad jag ska tänka på om jag börjat spela tennis på riktigt och behöver köpa racket och skor. Mycket informativt faktiskt! Därefter bar det av till baren. Vi spenderade åtskilliga timmar där och folk kom och gick, men vi förblev där tills B kom och hämtade oss på väg från jobbet. M kom förbi en stund och sänkte två margaritas på en halvtimme och tog sedan sin motorcykel tillbaka till labbet. Ojojoj! Speciellt berusad blev jag inte, men väldigt väldigt mätt av all is i våra drinkar. Och för all del av maten och efterrätterna också. Vi delade på en sk "sampler" med fem miniatyrefterrätter. Mums! Efter att han slutat jobba dök B upp och mumsade i sig en tallrik nachos och såg till att vi barveteraner kom hem helskinnade. :)

Igår var det Alla Hjärtans Dag, vilket är En Stor Grej här. Inte så mycket stor grej för mig. Vi skulle ses hemma och äta middag tillsammans hade vi bestämt. Tyvärr kom jag hem mycket senare än beräknat, för jag satt stenfast i trafiken efter att jag varit och handlat. Det tog mig runt 30-40 minuter att ta mig till en motorväg, vilket i normala fall skulle ha tagit mig 2 min kanske. Det var helt igensatt. Vi fick en mysig kväll när jag väl kom hem i alla fall. Dessutom hade B köpt en stor bukett blommor till mig! Vad trevligt! :) Tydligen hade lilltjejen mumsat på blommorna under dagen (hon måste tycka att B är himlans gullig som köper så goda blommor) och givetvis fick det henne att kräkas. Typiskt henne! :P

Ikväll är B och jag bjudna på middag hos V. Först ska jag dock till Fashion Valley och hämta mina nya glasögon. :D

Inga kommentarer: