en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, februari 12, 2007

En ganska flitig helg

Jag tycker nog att jag fått ganska mycket gjort den här helgen. Några saker tog mer tid än jag hoppats, men det blir nog bra i slutänden. I lördags var jag hos optikern och beställde nya glasögon och ett gäng linser. Det hela gick rätt bra, men jag tycker nog inte att jag fick den service jag förväntade mig. Hela grejjen kändes ganska stressad tyvärr. Behöver jag göra en ny ögonundersökning här kommer jag nog att göra undersökningen hos en optiker på sjukhuset här bredvid (eller på klinikerna - jag är lite smått förvirrad över vad som är Scripps Green Hospital och vad som är Scripps Clinics eftersom det inte finns några klara gränser) och köper sedan glasögon/linser någon annan stans ifrån.

Projekt nummer två för lördagen var att spela tennis. Jag har aldrig spelat tennis förut så det var spännande. En person jag känner, som brukade spela tennis, sa (för kanske 8-9 år sedan) att han minnsann inte tänkte ta med mig och prova för att spela tennis var så svårt att jag bara skulle bli frustrerad och arg över att jag inte ens skulle få bollen över nätet. Trist inställning, men ända sedan dess har jag levt i tron att tennis är JÄTTESVÅRT. Men så i lördags var V bussig och tog med mig (läs "bröt sig in på") faculty-klubbens tennisbana här på Scripps och försökte lära mig att slå några bollar. DET VAR INTE ALLS SÅ SVÅRT som jag trodde det skulle vara! Asså, helt simpelt var det ju inte att få bollen att åka dit jag tänkt mig (eller att ens träffa bollen) men över nätet kom den utan problem. Och efter att vi slagit en stund började jag till och med lyckas slå den innan för strecken som markerar banan. Jag är mycket stolt och definitivt redo för Wimbeldon. (Tänkte skippa Franska Öppna, för jag pratar inte franska.) Jag hade riktigt kul faktiskt, så vi har sagt att vi ska göra det nästa lördag igen.

Igår, söndag, var det B och min lediga söndag. Som jag längtat! Det är aningen lite att bara ha 2 dagar i månaden lediga tillsammans, men det går. Vi hade sagt att vi skulle ta itu med våra amerikanska deklarationer den här söndagen, så det gjorde vi. Eller mest jag eftersom jag är lite mer bekant med dem efter förra året. Yikes! Det tog mer än halva dagen. Blä! Och sedan var jag tvungen att åka till jobbet en stund. Men sen åt vi en god middag och drack vin, så kvällen slutade i alla fall ganska bra. Och B ska komma upp hit idag och äta lunch med mig. :D Jag ser fram emot det. Förresten, vi ska bara få tillbaka $365 - TILLSAMMANS!! Det är för ynkligt - bara $1 per dag, eller 50¢ om man ränkar per person och dag. Ska jag vara riktigt ärlig tycker jag nog att det känns skönt att vi inte får betala kvarskatt.

Inga kommentarer: