en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, februari 05, 2007

Filmer

Det blev några filmer i helgen. Inte så många som man skulle kunna tro när man sitter hemma en hel helg, men tre i alla fall.

Notes on a scandal. Såg denna på bio i fredags med V. Trodde inte att B skulle vilja se den, och tror så här efteråt att jag har rätt. ;) Men både jag och V gillade den. Judi Dench var bra. Läskig och intensiv. Cate Blanchett var vacker förstås. Snacka om att människor kan vara manipulativa.

Big. Gammal klassiker med Tom Hanks på dvd. Jag hade inte sett den, men trots att den är så gammal och jag inte alls längre är dess "target audience" var den ganska bra. Jag hade inga förväntningar alls och den gav ju ungefär vad den lovade. Alltså... missförstå mig inte - det är inte min favoritfilm, men för att vara vad den är är den rätt ok.

Saw. Vilket jäklans dravel. Det var ju meningen att det skulle vara läskigt, men det var det ju inte. Och jag är lättskrämd!! Jag gillade själva idén med filmen, men blev mindre fascinerad av den än jag trodde jag skulle bli. B var heller inte imponerad. Han jämförde den med en dåligt genomförd Seven, men jag tycker inte analogin håller.

Vad tycker ni? ;)

Inga kommentarer: