en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, februari 02, 2007

Hon kom iväg

Flyttfirman ville höja prised med nästan $500, lastbilen gick sönder på vägen, hennes pappa var försenad och flyttgubbarna väldigt långsamma, så hon kom inte iväg förräns klockan 22, men iväg kom hon. Så J kamperar inte längre i vårt vardagsrum, vilket är både skönt och sorgligt. Jag ringde henne i förmiddags och då var de nästan framme i Las Vegas. De hade bara tänkt åka norr om Los Angeles igår, men kom tydligen längre än de räknat med.

Jag mår mycket bättre idag. B var till affären och köpte någon slags amerikansk dundermedicin till mig igår kväll och den gjorde att jag sov som en stock och vaknade ganska utvilad. Näsan slutade nästan rinna också. Skönt! Kanske kan jag blir frisk till helgen? För säkerhets skull köpte jag en dagvariant innan jobbet också, så jag mår relativt bra faktiskt. Men jag är trött. När jag skjutsade V till USCD och väntade på parkeringen somnade jag på 2 sekunder. :P Funderade på bio ikväll, men det kanske egentligen är en bättre idé att åka hem och sova.

Inga kommentarer: