en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

tisdag, februari 13, 2007

En bra dag

Igår var det en himla bra dag och det gör mig fortfarande glad. (Men det är jag säker på att den här dagen ska ta ur mig förr eller senare.) Solen sken fastän de lovat regn och B tog sig hela vägen upp hit för att äta lunch med mig. Vi åt och sedan åkte vi till stranden och promenerade. Det var soligt och skönt, även om det blåste en kall bris. Mina experiment gick riktigt hyggligt (det är här det kommer att gå åt pipan idag) och B tog tag i att föra över pengar till Sverige. :) Dessutom var det någon slags helgdag här (inte tillräckligt "mycket" helgdag för att vi skulle vara lediga) så trafiken var inte farlig alls. V och jag åkte mitt i rusningstrafik och var hemma på en dryg kvart. Imponerande! På kvällen åkte B och jag upp till Clairemont och gick på bio. Vi såg "Pans labyrint". Den levde inte upp till mina förväntningar, men det var ändå en trevlig kväll.

Förresten gick våra Valentinplaner i papperskorgen idag. Vi hade löst planerat något med ett annat par, men de backade ur utan att riktigt ge oss besked och nu är det för sent att försöka boka bord någonstans. Men det gör inte så mycket. Huvudsaken vi får vara tillsammans. :)

Inga kommentarer: