en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, januari 31, 2007

En helt vanlig tisdag

Trots att jag inte direkt var på topp igår följde jag med J, Su och Sa till The Calypso Cafe efter jobbet igår. Vi åt musslor och drack sangria och snackade tjejsnack. Det är verkligen ett trevligt ställe, men det är trist att det är så långt dit upp bara. Efter middagen skjutsade jag J till N och åkte sedan hem.

Det var 17ºC inne när jag kom hem och jag frös som bara skjutton, men B lade oss på sängen och svepte in oss i täcket för att hålla oss varma tills huset värmts upp lite. Det var jättemysigt och vi somnade givetvis. Jag vaknade inte förrän klockan var nästan 1 på natten, men var himla duktig och gick upp och tvättade mig och borstade tänderna ändå. Inga problem - då hade det ju hunnit bli riktigt varmt.

I morse när klockan ringde hörde jag spöregnet dunka mot taket, så jag ställde in min promenad (inget springa så länge man är förkyld ju!) och sov vidare i ungefär en timme till. Skönt! :)

Inga kommentarer: