en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, januari 24, 2007

Helgen var ju för en massa dagar sedan

Nu är det helt plötsligt mitt i veckan, och jag som tänkte skriva om vad som hände i helgen... Typiskt! ;)

I lördags skulle J och jag hjälpa V att flytta, men det misslyckades lite. V ringde och sa att han var minnsann på väg och skulle vara framme om 20 min och vi kunde komma när vi var klara med frukosten (som vi satt och åt). Sagt och gjort - vi pillade i oss frukosten, borstade tänderna och körde iväg västerut. Hittade förstås ingen parkering, utan cirklade runt kvarteret och såg killarna packa ur grejjer ur bilet. Titta där - en parkering en bit bort! Vi tar den! Men när vi kom fram fanns det bara en enda grej kvar att lasta ut, så vi fick vara sällskap när killarna käkade pizza istället. Det måste ha varit århundradets snabbaste flytt. Gissa om vi fått en massa skit för det här... :P Men han kunde väl ha sagt att vi skulle komma bums, inte att vi skulle komma när vi var klara!

I söndags jobbade B och J åkte iväg med N och klättrade på nån stor klippa, så jag var ensam. Det var skönt! Jag tvättade och grejjade lite hemma, åkte till Silver Strand där jag promenerade och kollade på alla kite boardare, åkte till Fashion Valley för att köpa ett "armband" till min nya iPod nano (product Red blev det!) och sedan bar det av till gymmet. B sålde en bil och för att fira honom lagade jag en av hans favoriträtter: Hamburgare! Tur att man har en man som inte har allt för komplicerade krav. ;)

S i LA skickade oss ett paket skumtomtar förresten. De innehåller gelatin och varken S eller R äter ju sånt, så vi fick dem. De var färska och mjuka och smakade vanilj och jordgubb. Oj så delikata!! :)

Inga kommentarer: