en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, januari 11, 2007

Deklarationsfunderingar

Känner mig faktiskt lite bättre idag. Behövde tex inte inleda dagen med huvudvärkstabletter, vilket helt klart är en förbättring. Jag vågade fortfarande inte ut och springa. Det får vänta ett par dagar till.

Käkade jättegoda spenatnuggets till middag igår (och av det kan ni dra slutsatsen att B jobbade sent och inte skulle äta tillsammans med mig). Grönsaker, ris och en god sås på yoghurt och koriander till. Mums!! Det blir samma sak till lunch idag, men eftersom det var gott är det ju bara trevligt. Eftersom V fortfarande inte sett nya bilen ska han och jag åka iväg (i nya bilen förstås, inte i V:s bil trots att han parkerar mycket närmare) och käka lunch någonstans. Funderar bara på var... Vill ju äta något gott ju.

Fick någon slags instruktions-pamflett igår där det stod om hur man ska deklarera. Det gör förhoppningsvis hela processen lite lättare i år än förra året, även om jag nog tror att det inte alls blir någon lätt och trevlig uppgift, speciellt som B kommit och börjat jobba också. Fast det är klart, jag måste ju vänta tills vi båda fått våra W2 (som de svenska kontrolluppgifterna) innan jag kan deklarera. Hoppas vi får pengar tillbaka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hjärtat!
Bra att ni hade en KUL JUL!
Allt här är OK.
Saknar dej så jättemycket.
Nåt speciellt du behöver??
Krya på dej, drick mycket grönt te.
Har du receptet på spenatnuggets eller var det färdigmat? (- Sugen blev jag..)
Kramar,
Stora Syster

Anonym sa...

Usch, huvudvärk är inte roligt! Jag har också lidit av det - hela veckan.

Spenatnuggets lät smarrigt, men kanske inte som mat för en ''karl''! :D