en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, januari 19, 2007

Frussna fredag

Det har varit kallt här i mer än en vecka nu, i alla fall på nätterna. Enligt radion har 85% av Kaliforniens citrusfruktskörd gått om intet, och avokado och "green leafy vegetables" (läs sallat, spenat och liknande) har också gått åt. Det varnas om kraftigt stigande grönsakspriser. Som om det skulle behövas. :P Det jag befarar mest är att vår el- och gasräkning kommer att skjuta i höjden något enormt. Jag vet ju hur läskigt hög den var senast...

För övrigt har jag inte så mycket spännande att skiva om. Det är fredag och jag får lön. Jag ska hjälpa V att flytta imorgon, plus att jag ska jobba lite, så det är fullt upp. Han var nere i Hillcrest och skrev på kontraktet i onsdags och efter det mötte J och jag upp med honom på Wine Steals och delade en flaska vin. Det var trevligt.

Over and out.

Inga kommentarer: