en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, januari 26, 2007

Lite av en besvikelse men bra ändå

J, V och jag var till Tazablanca i North Park och åt igår. Jag hade verkligen sett fram emot det, men det blev tyvärr lite av en besvikelse. Vi valde torsdag kväll för att de brukar ha livemusik torsdag, fredag och lördag kväll, men inget band fanns på scenen och de var inte på väg att packa upp sina instrument heller. Av servitrisen fick vi veta de denna vecka och nästa hade de inget liveband. :( När vi fick menyn kom nästa besvikelse - den var mycket, mycket kortare än förr och några av de allra bästa rätterna var borttagna. Antagligen går det väl inte så jättebra för dem, tyvärr. Hoppas att de inte blir tvugna att stänga bara. Till slut bestämde jag mig för en trio av förrätter, nämligen kyckling-quesadilla, friterad bläckfisk och platanos. Quesadillan var mycket mindre flottig än jag mindes den och därmed mycket godare, så jag kände mig ganska nöjd med den, men platano-bananerna var mindre mogna än jag ätit dem förut och inte lika söta och mjuka. De var dock helt ok.

När vi ätit klart packade J ner resterna i en låda och vi åkte hem till V för att dricka drinkar och snacka lite. Han och hans lägenhetskompis har verkligen jobbat på bra och det syns inte alls att de flyttade in för mindre än en vecka sedan. Jag är imponerad! Efter inte så himla länge kom B och hämtade J och mig (han var på väg från jobbet) för J hade ingen jacka med sig och ville därför inte gå hem. När vi borstat tänderna och gjort oss iordning för kvällen kom J på att hon inte hade en aning om var sjutton hennes mat tagit vägen. Den var inte hemma och inte i vår bil, så vi ringde V som kollade både i sin lägenhet och i sin bil. Ingen mat. Snacka om snopet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var länge sedan jag hörde ordet "platanos" ; ) Snart kommer det ett paket till dig. fick ditt julkort för bara en vecka sen... snacka om fördröjning!
Saknar dig en hel massa... Ska sätta mig och skriva ett mail till dig imorgon... då har jag mer tid!
Du är ju aldrig på msn när jag är där heller :( (och säkerligen så är det tvärt om ochså)
ÄLSKAR DIG!
/Helene

Anonym sa...

: P

Hanna-Stina sa...

MSN messenger ställer till en massa besvär på min dator, så jag är inte inloggad så ofta. Skaffa Gmail vet jag!! Där finns det en inbyggd chat ju! Trist att julkortet var så försenat.