en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, januari 15, 2007

Den gyldene blommans förbannelse (?)

Helgen då? Hur var den? Jo tack, den var bra. Ganska lugn på det hela taget. B jobbade i lördags, så jag roade mig på egen hand. Jobbade för all del en stund, men var verkligen ledig och fri som fågeln största delen av dagen. Letade strumpor på Target, men deras utbud var så utplockat (från julrean?) att det inte blev något. Var till GameStop också för att leta efter ett begagnat spel, men sket sig. Jag hittade spelet, det enda exemplaret de hade, men skivan var helt sönderrepad, så killen vägrade sälja den till mig. Inte för att jag vill köpa ett spel som inte funkar i alla fall. Igår gick (tyvärr) en stor del av dagen åt till att titta på amerikansk fotboll. "Vårt" lag Chargers hade gått till slutspel och B ville gärna se. Som tur var (tycker jag) blev de utslagna i matchen igår så jag slipper ha B gloende framför teven på våra gemensamma söndagar framöver. När matchen var över letade vi oss till Clairemont där vi käkade middag på en liten italiensk restaurang och därefter såg vi "Curse of the Golden Flower". Först var B skeptisk, men efter att ha sett en trailer på internet ändrade han sig och ville gärna se filmen. Jag tycker den var bra. Ganska tragiskt. Det går åt helvete för allihop. Asch... dags för lunch!

Inga kommentarer: