en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, januari 10, 2007

Fortfarande seg

Suck! Jag hade verkligen tänkt bli helt frisk till imorgon, men jag känner mig fortfarande ganska igensatt. Visserligen har jag inte ont i halsen länge, och snoret inte alls lika mycket (och hastigt längre) men andningen går trögt för att huvudet (inklusive öronen) är fyllt med slem och halsen och bröstkorgen också. Blä! Planen var att börja springa igen imorgon, men vi får se hur det blir med den saken. Kanske ska jag vänta några dagar till innan jag gör något mer ansträngande än att promenera.

Vi hade planerat att gå på bio igår, men sen fick B klipptid och vi hade inte hunnit förrän till sena föreställningen och det orkade inte jag. Så vi blev hemma. Käkade middag och spelade kort. Det var trevligt. Men förkylningen tog musten ur mig och jag somnade ganska tidigt.

Det känns trevligt att sitta vid mitt skrivbord nu. Jag ägnade nämligen ett par dagar förra veckan åt att städa upp. Det behövdes och nu är allt mycket trivsammare.

Jag har nog inte mycket mer intressant att skriva, så jag avlutar med ett par bilder.




4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hanna!
Nu är jag väl duktig som kommenterar i din blogg :-) Skulle bara önska dig och B. God fortsättning och säga att du har en olyckssyster här på andra sidan atlanten... Jag går också omkring och är jättesnuvig och helt sänkt... ursch fy & blä!! Krya på dig! Kram Jenny

Hanna-Stina sa...

Ja, Jenny - det var duktigt av dig! Tråkigt att du också är förkyld. Hoppas du kryar på dig snart. God fortsättning till dig också. Kram Hanna!

Anonym sa...

Häftigt träd!!!

Hanna-Stina sa...

Det är ett Joshua Tree (jag vet inte vad de heter på svenska) och det fanns en hel skog av dem i Joshua Tree National Park där jag och min kompis H var i lördags. Himla häftigt ställe faktiskt. Det finns fler bilder på min Flickr. :)