en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, januari 15, 2007

Kyligt och tillbaka i spåret (så att säga)

Det gick lite småtrögt att gå upp i morse när termometern visade 14ºC inne och 4.5ºC ute. Hu! Men upp kom jag i alla fall, och jag drog på mig springkläderna och nån av B:s Audimössor och gav mig ut och sprang. Det var aningen kyligt, men det var så skönt att röra på sig. När jag kom hem hade innetemperaturen stigit något (eftersom jag dragit på värmen till max) och eftersom jag var alldeles varm efter att ha rört på mig kändes det faktiskt behagligt ända tills det var dags att kliva i duschen. Vår stackars varmvattenberedare är inte alls van vid så här låga temperaturer och jag hade enbart varmvattenkranen på för att vattnet skulle vara behagligt. Att rören går på utsidan av huset hjälper ju inte heller. (Vad sjutton tänker man med när man lägger rören på utsidan av huset? Dumpall!)

Inga kommentarer: