en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

tisdag, maj 29, 2007

Tisdag som är som en måndag

Så där, nu är jag tillbaka på jobbet efter helgens... jobbande. Känns alltid lika bra. :P Fast igår tog jag ju faktiskt ledigt på förmiddagen, för bara tanken att åka till jobbet efter att jag skjutsat B till Poway var för mycket. Till och med tanken på att försöka ta sig ut i det vackra vädret och göra något var för mycket, så jag åkte hem och läste ut "Män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson (tack H!), käkade lunch och pysslade lite hemma.

För övrigt masade jag mig ut och sprang i morse. Det kändes väldigt skönt. Nu börjar det ljusna redan vid den tiden och det känns trevligare att springa i gryningsljuset än i komplett mörker. Tyvärr börjar temperaturen också bli högre. Idag var det någonstans mellan 17ºC och 18ºC, men snart befarar jag att det kommer att vara mycket varmare än så. I alla fall om temperaturen följer förra årets exempel. Den bästa temperaturen är när det är 14ºC-15ºC så att det svalkar lite. (Snacka om att ha krav...)

B drog iväg till bilmeken imorse för att få bilen fixad och jag kunde inte åka hemmifrån förrän han fått grönt på att han verkligen skulle få bilen. Så timmen mellan 8 (när jag var klar att åka) och 9 (när jag fick grönt från B och kunde dra till jobbet) rensade jag ut i ett par köksskåp. En hel del grejjer slängdes och en del fick jag "aha-upplevelser" av. Och duktig kände jag mig.

Förresten är J kvar fortfarande fastän hon skulle åkt tidigt i morse. Hon har lite strul med sin artikel som hon skulle ha tagit tag i i helgen, men som hon förstås skjutit upp. Fast enligt henne tog det förstås bara längre tid än hon räknat med. ;)

Inga kommentarer: