en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, maj 31, 2007

Hur var det Guldlock sa?

På ett sätt gillar jag vädret som det är nu. Det är inte för varmt och inte för kallt, i alla fall för gas- och elräkningen. Det är tillräckligt varmt för att vi inte ska behöva ha gasen på för värme om nätterna men tillräckligt svalt för att vi inte ska behöva ha några svalkande fläktar på heller. Vår el- och gasräknings är mindre än hälften av vad den var när det var som kallast i vintras. Toppen!!

B:s telefon lade förresten av igår. Suck! Den är inte ens ett år gammal ännu och det går inte att ringa ifrån den. Vilken knapp man än trycker på vill den spela in ljud och det hjälper inte att stänga av den, ta ur batteriet och/eller simkortet. Nu är hela minnet fullt och det går inte att spela in mer... Så jag ska försöka ta mig iväg till Cingular idag och få den bytt eller inlämnad för lagning. Nästa gång ska jag sjutton inte köpa en Motorola...

Nu börjar téet som H skickade till mig i mars tryta. Jag fick tre påsar och två av dem ekar tomma nu och i den sista finns det nog bara tillräckligt för en eller två koppar till. Men det gör inget, för dels fick jag två påsar té till av H när jag var i Sverige och dels köpte jag ett gäng påsar själv också, för att bunkra liksom.

Inga kommentarer: