en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, maj 23, 2007

Är den snart iväg igen?

Tanken är att vi ska få iväg vårt manuskript igen. Ja, egentligen skulle det skickats medans jag var i Europa, men så bestämde sig chefen för att vänta in ett till experiment (som en annan tjej i labbet höll på att upprepa). Nu är de resultaten sammanställda och manuset ska iväg. Tanken nu är att skicka titel + abstract till redaktören på en tidskrift för att se om de över huvud taget känner sig manade att skicka ut manuskriptet på granskning. Om de inte är det ska vi skicka in hela manuset till ett annat ställe och hoppas på det bästa.

B är ledig idag, men har en låååång sträcka arbete framför sig efter det. Han bytte sin lediga torsdag mot att vara ledig idag så att vi ska kunna gå och titta på Cirque de Soleil ikväll. Föreställningen heter Delirium och ska tydligen innehålla mycket musik. Jag hoppas den är lika bra som den förra föreställningen jag var på.

Idag kom jag äntligen ihåg att ta med fotot vi tog av mig, M och H hemma hos M med hennes coola polaroidkamera till jobbet. Jag spetsade upp det över mitt skrivbord med hjälp av en kanyl. Har man inga häftstift så får man ta vad man har. ;)

För övrigt är jag fortfarande helt värdelös på kvällarna. Jag vet inte om det beror på att jag fortfarande är jetlaggad eller om det bara beror på att jag vanligtvis är värdelös på kvällarna. :P

Inga kommentarer: