en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

söndag, maj 27, 2007

Inte riktigt som man tänkt sig

Jag var tvungen att skjutsa B till jobbet idag, för killarna som repererade andra bilen förra veckan misslyckades med att sätta fast skyddsplåten (skyddsplasten?) så den delvis ramlade av och ner på motorvägen när B var på väg till jobbet igår. Så tills på tisdag när vi kan lämna in bilen igen och klaga måste vi samarbeta tills dess, vilket i praktiken innebär att jag leker taxiverksamhet. Det gör iofs inte så mycket, förutom att det var lite trist att min planerade frukost med J ställdes in. :( Inte riktigt vad jag tänkt mig...

Igår var B och jag ut och käkade middag med J och V. Vi var på Turf Club, ett ställe där man får laga till sitt eget kött på en stor grill i mitten av lokalen. Efter middagen begav vi oss till ett ställe i Ocean Beach för att spela shuffle board. Jag sög i början eftersom jag aldrig spelat förut, men på slutet var jag ett ess på att få in 3-poängare!! :D På väg hem lyckades V missa utfarten från parkeringen och bilen blev hängande med "magen" fast på en jättehög kant och hjulen hängade i luften. Gah!!! Inte riktigt som han tänkt sig kanske. Som tur var lyckades vi med gemensamma krafter och mig bakom ratten lyfta bilen och skuta den bakåt så att hjulen fick fäste igen. Antar att det inte är helt bra för en bil att stranda på det sättet, men den rullade lugnt hela vägen hem i alla fall.

Inga kommentarer: