en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, maj 30, 2007

Sommarmiddag

Jag lagade en mumsig potatissallad igår, som vi åt med rostbiff från Whole Foods. Om jag var rik skulle jag alltid handla all mat där, men efterom det är snordyrt och jag är en fattiglapp så får det blir ibland, sällan, sällan. Köpte en flaska rosévin också och som den vinconneseur jag är köpte jag vinet utifrån att det var en söt nyckelpiga på etiketten. Det hela blev en mycket somrig middag.

J kom iväg till Colorado igår kväll också, men väldigt sent tror jag. Hon försökte byta till ett plan tidigt idag, men fick av någon anledning inte det trots att det var folk på flygplatsen som ville komma med det plan hon åkte med, men inte fick plats. Ibland funkar saker väldigt underligt.

Fick någon slags brev i brevlådag om pensin igår också, men det var inte det oranga kuvertet. Borde aldrig ha öppnat det för det gjorde mig bara deperimerad. Måste åka hem till Sverige och jobba jobba spara spara så man slipper bli fattigpensionär på äldre dagar. Hu!

Inga kommentarer: