en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, april 19, 2007

Datorn - återkomsten

I måndags eftermiddags fick jag så emailet jag väntat på: UCSD meddelade att min dator var lagad och klar att hämtas. Tyvärr såg jag det så sent att jag inte hann då utan fick vänta tills i tisdags. Oj vad skönt det var att få tillbaka den här burken. Den gamla Macen jag fått låna av S (väldigt gulligt av henne) var väldigt trög och mitt tålamod sattes verkligen på prov under den dryga vecka jag var utan dator. Det bästa är att tangentbordet är bytt. Det ser verkligen fint ut. Tidigare var tangenterna ganska blankslitna och "D" hade en buckla. Nu är de skrovliga och rena och inte ett dugg avskavda. Men det lär ju ändra sig med tiden.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmmm....
Var de avskavda "D":na svenska, men att du fick amrekanska "D" istället. Har du kollat ???

/E:H

Hanna-Stina sa...

De avskavda D:na var amerikanska och de nya är nog också det. Det är sånt man får leva med när man bor utomlands. ;)

Anonym sa...

Har du kollat kvaliteten på de amrekanska "D":na, De verkar inte räcka lika länge som de svenska. Eller kanske amrekanarne har mer av de "D":na än vi har så de späds ut mer.
Kan vi nu få en kvantitativ analys av nedslagen av "D" kontra andra bokstäver, eller var det nu "d".
/E:H

Hanna-Stina sa...

Jag är ganska säker på att kvaliteten på de amerikanska D:na är sämre än på de svenska. Så måste det givetvis vara. Och jag misstänker att nedslitningseffekten är en summa av D- och d-nedslag, trots att det på tangenten faktiskt står D.

Anonym sa...

Soorry:
Kommentaren är av stilen Varför har brandmännen RÖDA hängslen.
Svar:
För at hålla upp byxorna !!!

Dvs. Jag hängde upp mig på "D".

Fick du ett bra pris ?
Är det värt det....
Man kan väl köpa en ny PC billigt, t.ex på good guys eller så .

/E:H

Hanna-Stina sa...

Pris på vad? *känner mig konfunderad*