en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

tisdag, april 03, 2007

Run Forrest, run!

Igår och idag har jag försökt återuppta mitt dagliga springande. Det har gått ok. Bättre än förväntat på vissa sätt, men sämre på andra. En kort summering: Jag blev sjuk den tredje mars, så det är ungefär en månad sedan jag sprang senast. Jag hostar mycket mindre än jag trodde jag skulle. Visserligen väser det lite i halsen ibland, men det är verkligen inte farligt, så det är verkligen bättre än jag trodde. Det som är sämre är att min puls åker i taket för ingenting!!! Helt förfärligt! Jag vet inte om det är för att kroppen fortfarande brottas med sjukdomen mer än jag tror eller för att man bara blir i urusel form av att sitta på sitt arsle (eller ligga i sängen) utan att göra ett jota i en månad. Om det bara är konditionen som är i botten är det ju ganska lätt att ändra på i alla fall med lite regelbunden motion. Måste bara se till att jag får in lite styrkepass också, så att alla andra muskler än de i benen inte förtvinar.

Inga kommentarer: