en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, april 13, 2007

Död åt moppen

Vi (dvs V och jag) kör det så kallade "late shift" idag för att synkronisera oss med herr B som jobbar sent ikväll. Mest är det väl för min skull... Jag är ju usel på att hålla mig vaken på kvällarna så om vi ska filmkväll som börjar klockan 21.30 (tidigast) måste jag nog ha sovmorgon. Dessutom övade jag mig genom att försöka vara uppe sent igår också. Det gick inte jättebra, men lite senare än vanligt blev det i alla fall. Sovmorgonen gick väl heller inte helt galant - jag vaknade ca en halvtimme innan väckarklockan skulle ringa, men det var ju inte helt illa. Efter frukost städade jag huset (till slut). Eller jag städade inte hela huset. B hade ju gjort sin beskärda del redan igår. Duktigt, duktigt! Vår mopp som jag köpte strax efter att jag flyttat hit är ganska värdelös. Den är helt omöjlig att vrida ur ordentligt och alla golv blir helt dyngsura i flera veckor (nåja, veckor var kanske en överdrift) efter att man torkat dem. Dess bästa grej var att den var gul och blå och såg väldigt svensk ut. Men idag dog den... Jag dödade den. Mitt ihärdiga vridande för att förgäves försöka få ur så mycket vatten som möjligt ur den fick den att gå ohjälpligt sönder. Nästa gång jag köper mopp ska jag gå på hur praktisk den är (även om det är svårt att veta innan man provat) inte efter om den ser svensk ut.

Inga kommentarer: