en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, april 02, 2007

Das Leben der Anderen

V och jag var och såg "The lives of others" i fredags. Min hjärna var till en början ytterst förvirrad över att försöka förstå den tyska den hörde och samtidigt tolka den engelska textningen. Snacka om informationsöverflöde. Jag övergick raskt till att strunta i textningen och bara läsa när jag inte förstod vad som sades. Det gick över förväntan och snart märkte jag att det var en bra film. Nej, en riktigt bra film faktiskt. Rekommenderas varmt.

Ganska underligt att jag kan förstå tyska så pass bra, men inte har en chans när det kommer till att prata. Borde egentligen åka till tyskand i några månader så jag kanske får en chans att komma över tröskeln med snackandet också. Även om jag ärligt talat inte minns ett smack av grammatiken.

Innan filmen var vi hemma hos mig och krubbade. Inget avancerat eftersom det hela var väldigt spontant, men dock väldigt gott. Chailattes, gott bröd med ost och skinka, ett härligt rött vin och en falsk äppelpaj med vaniljglass. Mums!! Efter filmen gick V med mig hem trots att han bo åt andra hållet och jag uttryckligen sa att jag minsann är vuxen och kan klara av att vandra hem alldeles själv. Vilken gentleman!

Inga kommentarer: