en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, april 06, 2007

En misslyckad läppinjektion

Käkade sushi på lokal till middag igår tillsammans med V. Beställde någon slags kombo som jag hoppades kunna byta ut räkor och krabba i, men tji fick jag. V var dock en gentleman och erbjöd sig att byta det jag inte kunde äta med mig. So far so good. Käkade edamame, misosoppa och sushi. Klämde en av bitarna från V:s kryddstarka specialrulle som näst sista bit. Och sen, efter att jag slutat äta... Mina läppar svällde som ballonger. Helt klart någon slags allergisk reaktion. Yikes! Jag blev riktigt rädd ett tag (tur att det ligger två sjukhus alldeles i närheten) men som tur var slutade de svälla ganska snart och så småningom började svullnaden gå ner. Men ett tag såg det ut som att jag fått en otroligt misslyckad och ojämn läppinjektion.

Inga kommentarer: