en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, augusti 23, 2007

Tråkdag

Igår var en tråkdag. Det har varit för mycket fluorescensmikroskopi i mitt liv på senaste tiden och igår höll det på att driva mig till vansinne för det var så tråkigt. Vid tre-tiden kändes det som klockan var minst fem och jag var helt beredd att gå hem. Tyvärr var jag tvungen att stanna till kvart i sex. :( Dessutom har jag ett ton glas till som ska tittas på i mikroskopet i timme efter timme. Idag har jag i alla fall inte varit där inne ännu, för jag har haft en massa annat att göra, men tyvärr lär det väl inte hålla i sig ända tills jag ska gå hem.

På kvällen klättade jag med S. Det var heller ingen höjdare. Normalt sett är det ju jättekul, men igår kände jag mig mest trött och sliten. Dessutom sjönk blodsockret till väldigt låga nivåer efter drygt en timme och jag fick lov att ge upp. Trist! Speciellt som det var sista gången på länge S kommer att ha tid. Nästa vecka börjar hennes termin och hon kommer att bli väldigt upptagen.

V har läst klart SC:s Harry Potterbok nu, så jag har fått låna den. Lästa första kaplitlet på lunchen, men får väl lov att hålla mig tills jag kommer hem med resten. Eller kan man stänga in sig i mikroskoprummet och läsa? ;)

B den lyxputten seglade igår. Jag skulle vilja följa med någon gång, för han berättade att det ligger ett par, tre sjölejon på farledsbojarna ute i viken. Coolt! Jag har bara sett två sjölejon sedan jag kom hit (om man inte räknar de på Seaworld) och de är ju så söta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag brukade gå till fl-mikroskopet och sova lite ibland på dagtid efter att ha varit ute och rumlat runt sent. :P

Anonym sa...

Hoppas du också får komma ut och se sjölejon snart. Här lider sommaren mot sitt slut och kräftskive-månarna lyser i skyltfönstren.