en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, augusti 03, 2007

Kan man ha bomull i huvudet?

Det känns som om jag har bomull i huvudet. Alla tankar går väldigt sakta. Och jag är trött fastän jag sovit hela natten. Dumma B gav mig sin förkylning!!

Klättade på Vertical Hold med V igår. Det var kul, men antagligen dumt eftersom jag hade lite ont i halsen på morgonen och definitivt blev värre efter klättringen. Jag klarade faktiskt ungefär samma väggar som V fastän han är en stor och stark karl som dessutom kan nå mycket längre än jag. Till min förvåning visade det sig att väggarna på Vertical Hold var lättare än de på SDSU. Kanske inte tekniskt, men eftersom alla väggar utom en eller två på SDSU har negativ lutning blir det väldigt jobbigt för armarna. De flesta väggarna på Vertical Hold var vertikala (som namnet antyder) och bara några få hade negativ lutning eller överhäng. Det som var bra var att svårighetsgraderna var tydligt utsatta och att jag numera vet att jag klarar en 5.8 utan problem. Nästa gång ska jag ge mig på en 5.9 också tror jag.

Nu måste jag jobba lite.

Inga kommentarer: