en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, augusti 01, 2007

Grattis på födelsedagen mamma

Igår när jag var och klättrade gick ena skon sönder. Det kändes som jag inte hade någon kontroll alls längre och jag trodde att snöret gått upp, men när S hissat ner mig till marken såg jag att gummisulan lossnat från ovanlädret på hela insidan av skon. Tur att vi var på SDSU så att jag kunde låna ett par skor den sista stunden. Allt detta ledde till att jag idag, när jag åkte till REI, inte bara köpte sele och talkpåse uan också ett par skor storlek obekväm. Men oj så mycket finare de är det paret som gick sönder (och som jag fåt av en kompis till en kompis)!! Och jag planerar att använda dem en hel del. :) Imorgon till exempel när jag ska klättra med V på lunchen.

För övrigt gick ett experiment riktigt bra idag. Det behöver givetvis följas upp, men det ser lovande ut i alla fall. :)

B har seglat idag igen. Han verkar gilla det och jag är så himla glad att han har något kul att göra.

I morse ringde jag mamma för att gratulera på födelsedagen och fick faktiskt tag på henne. Jag har försökt ringa henne ett avsevärt antal dagar utan att hon svarat. Fick iväg paketet också. Förhoppningsvis utan spindel - varken död eller levande.

Tror förresten att jag glömt att berätta att jag shoppade lite till mig själv i söndags också, inte bara till mamma. En sidentopp, en stickad kortärmad topp och en klänning blev det. Allt från Banana Republic. Känner mig mycket nöjd!

Inga kommentarer: