en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

tisdag, augusti 21, 2007

Varmt och skönt

Det är varmt här nu. Rejält varm. Jag hade svårt att somna igår kväll och kom förstås inte på att jag skulle sätta i fönsterfläkten förren nu på morgonen. Är det lika varmt ikväll ska fläkten i förnstret och på innan jag lägger mig ikväll. Basta! Vår digitala max-min termometer visade en min temperatur ute under natten på 22 grader och inne på 27. Pust!! Men förutom när jag ska sova uppskattar jag värmen enormt!! :D

Idag är B ledig och bara rörmokaren som är hemma och ska fixa kranarna till handfatet och grannens rinnande badkarskran blir klar i tid ska han komma och hämta mig på jobbet för lunch vid 12. Tanken är att han ska ha med sig mumsiga mackor från Whole Foods och att vi ska vara på stranden ett tag. Han ska ändå jobba ikväll, så det är bättre om vi ses en stund på dagen idag och att jag kompenserar genom att stanna lite längre på jobbet ikväll. Fast det är klart - happy hour hela kvällen ikväll på Cozymels lockar ju eftersom V ska dit med sin bror och svägerska som är här och hälsar på. Men det kanske kan bli tid för båda?

2 kommentarer:

Anonym sa...

låter lite kyligt tycker jag. Brukade ha min AC satt på att gå igång vid +30C, (den gick dygnet runt iallafall) men ändå var det som att komma in i frysboxen från den underbara värmen utomhus. Det är min definition på värme. På nätterna kunde det vara så varmt och fuktigt att luften luktade, eller nästan snarare smakade på ett speciellt sätt.

Hanna-Stina sa...

Tja, vi har väl alla olika definitioner på värme. Själv tycker jag detta är varmt och skönt. Mycket varmare än så här skulle jag nog kalla hetta och tycka var besvärligt. Det är skönt att inte behöva AC för att komma ner till en behaglig temperatur. Dessutom sparar man massor av energi. :)