en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

lördag, augusti 11, 2007

It's the weekend

Lördag morgon. Jag äter frukost som kräver lite mer tid än på en vardag. Har adderat chai-thé till mitt vanliga krubb och frukosten tar då både mer tid att laga till och mer tid att få i sig. Lyx! Katten har efter mycket om och men kurat ihop sig på mina shorts (hon ogillar naken hud) och spinner förnöjt. Hon är varm och skön. Med henne i knät är det nästan omöjligt att ha bråttom. :) B sover fortfarande.

Igår kväll var misär. Hu! Kom hem vid sju, hungrig. B kom hem strax efter. Vad göra? Ut och käka middag. "Vi har ju inte varit på Friday's sedan vi kom hit. Kanske ska vi gå dit?" Det gjorde vi. Det var ett misstag. Jag fick den sämsta mat jag fått på lokal på länge. Dessutom bad jag om att få såsen på sidan av, men den var ändå hälld rakt över köttet och smakade bara smält smör. Blä. :( För att gaska upp mig åkte vi till DSW och köpte ett par höstskor. Ljusbruna i mocka från Rocket Dog. Men det kommer nog att dröja ett tag innan det är så svalt att jag kan använda dem. Hem, kollade film och somnade i soffan. Jag hatar verkligen att somna i soffan. Vaknade vid ett på jättedåligt humör och masade mig i säng. Misär.

Idag ska jag jobba ganska mycket. Plus att jag har en bunt ärenden att springa. Tjejerna tyckte jag skulle med på konferensbanketten ikväll, men jag vet inte. Det är en sak att snylta på lite föreläsningar och lunch, men en helt annan att snylta på en snajdig bankett. Det räcker väl med att jag snyltade på banketten på den konferens jag var anmäld på, eller? Aja, vi får se.

Imorgon hoppas jag på fint väder och stranden.

Inga kommentarer: