en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, januari 12, 2009

Världens sämst planerade förvaringsutrymme

I mitt hus finns världens sämst planerade förvaringsutrymme. Det är min garderob. Den är smal och djup och stången man hänger galgar på är placerad längst in längs en kortsida för minimalt hängutrymme. Längst upp längs taket finns hyllor som är i stort sett omöjliga att nå för en normallång person och som garanterat gör att glödlampan i taket förr eller senare kommer att gå sönder när saker tas ner från hyllorna och oavsiktligt sopar till den. Detta hände mig för tre år sedan ungefär och sedan dess har jag famlat omkring i mörker där inne. Fast ärligt talat har jag försökt undvika utrymmet så mycket som möjligt. Tyvärr har jag dock insett att det inte är idealiskt att förvara sina kläder ihopskrynklade i klädkorgar på golvet, så igår tvingade jag B att hjälpa mig ta tag i situationen. Vi stängde av elen, fick loss sockeln från den trasiga glödlampan, satte dit en ny och voilá: en garderob där det går att se något! Vi gick även obarmhärtigt igenom allt och beslutade oss för att flytta ut en hel del saker som används mycket sporadiskt till det något bättre (om än inte bra) planerade förrådet på gården. Nu återstår bara att få in kläderna i garderoben och förhoppningsvis faktiskt använda den. Vi får väl se hur det går med den saken.

Inga kommentarer: