en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

tisdag, januari 27, 2009

Förhållandet mellan ansträngning och resultat

Ibland önskar jag att jag jobbade med något där resultatet per automatik på något sätt var förknippat med hur mycket ansträngning som läggs ner, så att om jag antränger mig väldigt mycket så skulle jag få garanterat bra data. Tyvärr är det inte så. Som nu till exempel när jag har någon slags deadline på fredag och en annan deadline om nio dagar. Jag lägger ner själ och hjärta i experimenten. Jobba långa timmar och stressar. Hoppas få bra resultat innan deadline. Resultat som om det där sambandet ansträngning och resultat fanns redan skulle funnits förra veckan. Minst! Hoppas det stämmer den här veckan. Eller att det åtminstone är min tur att ha tur med experimenterandet.

Inga kommentarer: