en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, januari 08, 2009

Allting smakar inte bättre friterat

Igår var B och jag ut och åt spontan-middag med S och K. Det var trevligt förutom att jag kände mig för slabbig i mina jobbkläder när alla andra bruttor var uppklädda. Men hade jag varit klädd som dem hade jag frusit ihjäl!! K har (välbehövligt) gått ner en hel det i vikt. Hon såg fantastisk ut! När jag träffade henne för första gången för drygt ett år sedan klagade hon på att hon gått upp i vikt de senaste åren, så hon har verkligen varit duktig som tagit tag i problemet! Vi käkade sushi och B var modig och provade också. Han blev nog inte riktigt mätt för sedan ville han ha efterrätt. Tyvärr var efterrättsmeny rätt begränsad. Det fanns glass, cheese cake eller friterad cheese cake med glass. S och K lyckades med servitrisens hjälp övertyga oss att vi skulle dela (fast jag egentligen inte ens ville ha efterrätt) på en friterad cheese cake. B, som egentligen inte ens tycker om cheese cake, gick motvilligt med på det. Jag brydde mig inte så mycket eftersom jag redan var mätt. När jag väl smakade på tillrättningen smakade det mest friterat.... Jag som gillar cheese cake!! Fast B gillade det å andra sidan, för han gillar friterat. De hade effektivt transformerat något som jag gillar till något han gillar. Själv föredrar jag verkligen den ofriterade varianten!

Inga kommentarer: