en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, januari 05, 2009

Klagosång över i-landsproblem

Det är en lyx att bo här i södra Kalifornien där sommaren är lång och nästan garanterat solig och vintern är mycket behaglig och varken paraply eller jacka sällan behövs, men ibland saknar jag Sverige. Ibland är det väldigt specifika saker som jag tycker saknas - som isolering och centralvärme som gör att det faktiskt är varmt inne när det är svalt/kallt ute. Mer än 5 grader varmare alltså... Jo visst, jag uppskattar att det är femte januari och det är soligt och 15 grader varmt ute, men när jag kliver upp på morgonen och det är 13 grader i mitt hus önskar jag att byggherrarna (eller vem det nu är som ansvarar för detta) kunde lära sig lite om just dessa grejjer. För en värme-junkie som mig är det inte det minsta lockande att kliva upp på morgonen när det är så svalt. Brr!

Inga kommentarer: