en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, juli 26, 2007

Snart i ett internet nära dig!

Jag beställde internet igår och i morse var jag ner till Cox för att visa upp mitt leg (de vill tydligen inte ge internet till konstiga utlänningar om man inte visar upp giltig legitimation). Som tur var har min kreditvärdighet tydligen blivit tillräckligt bra för att jag ska slippa betala deposition i alla fall. Jag skulle ha åkt igår, men pga trafiken och lite annat strul fanns det ingen chans att jag skulle hunnit innan de stängde, och när jag kom i morse gick brandlarmet och jag fick stå utanför och vänta i 20 min. Men skam den som ger sig!! Till slut fick jag i alla fall komma fram, visa mitt körkort och rabbla de fyra sista siffrorna i mitt social security nummer (som för övrigt är helt omöjligt att lära sig) och blev meddelad att internet kommer att finnas tillgängligt i mitt hem från och med imorgon. Teknikern kommer dit och fipplar på förmiddagen och UPS skulle leverera kabelmodemet. Sen ska jag bara lyckas koppla upp datorn också eftersom jag valde bort professionell installation. Men hittills har alla bredbandsuppkopplingar gått bra för mig. Men å andra sidan har jag bara gjort det 3 gånger...

Inga kommentarer: