en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, juli 11, 2007

Bilkö och inställda grejer

Hmpf... B hade inte städat resten igår när jag kom hem. Lite av en besvikelse, men jag ger honom en dag till innan jag blir irriterad har jag bestämt mig för. Faktiskt blev ju gårdagen inte riktigt som vi tänkt oss. B var tvungen att åka till jobbet på eftermiddagen eftersom någon blivit sjuk och låg på sjukhus. Eftermiddag och middag med B:s jobbarkompis + fru = inställd. Eller snarare framflyttad. När jag pratade med B under dagen bestämde vi att flytta middagen till idag, men när det väl kom till kritan hade de bestämt lördag kväll - trots att B är mycket väl medveten om att jag kommer att vara på konferens hela helgen. Visserligen bara i La Jolla, men iaf.

Det var kanske lika bra att det blev inställt igår, för först tog mitt experiment dubbelt så lång tid som jag tänkt igår eftermiddag och sedan satt jag och V i bilkö i en evighet för att komma hem. Hu så trist.

Inga kommentarer: