en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, november 14, 2007

Segling

Igår var B och jag äntligen hemma samtidigt utan något inplanerat på schemat för första gången på flera veckor. Ja, sedan bränderna rasade som värst faktiskt. Ett tag diskuterade vi om vi skulle åka och klättra, men eftersom jag kände för en lugn hemmakväll och B inte var svårövertalad stannade vi hemma, käkade middag, snackade och tittade lite på teve. Den stackars teven blev väl helt chockad över att få visa något annat än morgonnyheterna. :P

Dagens övningar kommer att bestå i lite jobb (som nästan är klart) och därefter segling! :) B seglar varannan onsdag och eftersom chefen är i Indien tänkte jag passa på att följa med idag. (Det har varit en massa rabalder om varför jag aldrig kommer med och seglar, men vem sjutton har tid mitt i veckan?!? Jag bara undrar!) Det bästa av allt är att vädret verkligen är på min sida. Det är nämligen 25 grader varmt och strålande sol. Jag inser ju givetvis att det kommer att blåsa svalt på sjön, men det verkar upplagt för en bra dag.

Inga kommentarer: