en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, november 15, 2007

Segling (2)

Vi seglade igår. Det var härligt och avslappnande. Solen sken och vinden blåste (i alla fall på slutet). B var jätteglad att jag följde med, men jag måste säga att segling kanske inte är min grej. Jag kände mig väldigt bortkommen på båten och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Alla andra hade snören att dra i och segel att packa upp/undan. Själv satt jag mest där och kände mig oanvändbar. Dessutom tycker jag nog att det är lite meningslöst att segla för seglandets skull. Visst, om man ska någonstans är segling jättebra eftersom man använder vinden och det förutom att det inte ger utsläpp dessutom är tyst och behagligt, men att segla bara för att segla... hmm... det kändes kanske inte som min grej.

Inga kommentarer: