en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

tisdag, september 25, 2007

Russinet rapporterar

Vi är tillbaka i SD efter ett par dagar i Laguna Beach. Vi bodde på ett underbart litet bed & breakfast som heter Casa Laguna och ligger några km söder om stadens centrum. Jacuzzi på rummet, uppvärmd pool och "hottub" utomhus har gjort att vi numer ser ut som russin ungefär. Jag känner mig relativt uppvilad och glad.

Igår efter frukost och ett dopp i poolen åkte vi tillbaka till San Diego, med ett ganska långt stopp på Vertical Hold innan hemkomsten. B har verkligen (som jag) blivit biten av klättring så det var kul. Han vill gärna klättra lunchpasset på torsdag också, men jag har svårt att komma ifrån ibland. Speciellt när jag inte jobbat måndag. Typ. Som tur var är en kille på hans jobb intresserad av att prova, så de ska nog åka tillsammans på torsdag.

I någon slags försök att höstpynta vårt hus köpte jag en lite rosmarinbuske i kruka igår. Idag luktar det underbart i vårt hus. Hoppas jag lyckas hålla den vid liv ett litet tag i alla fall.

1 kommentar:

Sofia Eriksson sa...

Vad härligt det låter att åka bort en stund! :)

Stort tack för tidningen och det fina kortet som kom med posten i måndags! De, plus ett kort till, fick utgöra mitt bidrag till "Ordlös onsdag" denna vecka. :) I min blogg ser du vad jag pratar om... :D

När jag öppnade kuvertet och hittade tidningen och kortet så kunde jag inte sluta le! Jag blev så oerhört glad!

kramar, Sofia