en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, september 26, 2007

Tidsfördriv

Mycket att göra idag, men ändå känns det som det går ganska segt. En massa dötid som inte är så lång att man kan göra något vettigt med den (förutom att blogga lite).

Åkte till Target igår efter jobbet för att köpa kruka till min nya rosmarinplanta (fanns inga snygga), kuvert för att skicka ett tackkort + lite grejjer till D (glömde) och ett skoställ för att reda ut problemet att våra skor håller på att ta över vardagsrummet (fanns, men är för bred så den måste tillbaka). Inget av det jag skulle göra där funkade riktigt, men jag hittade några bra plastlådor att förvara kläder i under sängen (måste komma ihåg att fråga lilltjejen om det är ok att jag utnyttjar hennes privata undersängenutrymme bara) och doftljus att liva upp huset med.

När jag kom hem brassade jag käk och kollade in slutet på "The last kiss" (som jag påbörjade förra veckan - tackålov för Blockbuster som har slopat förseningsavgifter) och påbörjade "Hard candy". Den senare var mycket bättre än den förra, och mycket läskigare också.

Chatt 1: Med J på Gmail. Hon chattade i sin tur med V (i Peru) via Skype. Vi försökte komma fram till när jag ska hämta V på flygplatsen. Åsikterna om datum gick vida isär, men vi kom fram till att det är nästa torsdag. Om han kommer med det flyg han är bokad på från Houston ska jag hämta honom vid niotiden. Missar han flyget, vilket är troligt eftersom han bara har en timmes lay over och ska igenom tullen, faller hämtandet på E som går till jobbet mycket, mycket senare än jag.

Chatt 2: Med AH via MSN. Här ska bokas resa till NYC i mars. Låter kallt, brrr, men har man inte chans att åka annat än på påsklovet så...

1 kommentar:

Sofia Eriksson sa...

Smart! Plastlådeförvaring under sängen ska nog jag också satsa på.... av två anledingar... då kan ju allt damm ramla ner på lådorna istället för på golvet, så kan man rulla ut dem med jämna mellanrum och torka av dem. Och sen det uppenbara såklart - förvaringen! Min klädkammare är smockad av kläder... försöker rensa ut ibland, men jag har alltför mycket "ja, men kanske jag vill använda den nååååån gång..." som hänger där.