en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, augusti 25, 2006

Långlunch

J ringde strax innan 12 för att höra om jag hade lust att äta lunch med henne. Givetvis hade jag det! :) Jag har haft en ganska långsam dag idag, så det kom som ett skönt avbrott. Vi var på CPK så jag fick mig älskade pea and barley soup, och så delade vi på en pizza. Stackars J har fortfarande inte hört av den där professorn, så hon vet inte om hon ska flytta upp till Stanford eller inte. Hoppas han hör av sig snart. Hon sa att hon skulle ringa honom idag, men det sa hon igår också och då ringde hon ju inte. I alla fall fick vi två pizzabitar över som vi gav till en stackars hemlös man som stod i en korsning. Det får räknas som dagens goda hjärning.

Nu äntligen har det blivit så sent på dagen att jag kan starta mitt experiment. :) Tyvärr innebär det att jag kommer att jobba både på lördag och på söndag, men det är som vanligt. Nästa helg är det dock Labour Day Weekend, och så kommer jag faktiskt att vägra jobba. Jag behöver en 3-dagar ledighet!

Inga kommentarer: