en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

lördag, maj 13, 2006

Tillbaka

Jag vet att jag inte skrivit på länge, men oj vad jag har varit trött och sliten. Lusten att skriva i bloggen har varit som bortblåst. Nu har jag äntligen börjat känna mig lite piggare, och förhoppningsviss kommer jag att skriva här lite oftare igen.

Igår kväll var jag och J på Wine Steals efter jobbet och drack vin och åt pizza. Vi hade verkligen jättetrevligt med det var ett par medelålders män som satt bredvid J i baren och verkligen lyssnade på vår konversation. Mysko! Efteråt gick jag hem och sov, trots att klockan bara var runt tio.

Till följd av att jag lade mig så tidigt vaknade jag förstås tidigt imorse, och eftersom jag för en gång skull kände mig ganska pigg passade jag på att få iväg några email. Jag har varit otroligt dålig på att emaila på senaste tiden, så det var skönt att komma igång med det lite grann. Så småningom duschade jag och mötte J på ett café i närheten av mitt hus och därefter bar det av till jobbet. Sitter just nu och väntar på att mediet ska bli varmt. Visst ja! Jag han prata i telefon med B också. Och lite med I, för B var ute på landet. Tänk att han bara har 3 veckor kvar på jobbet nu, och en helg är dessutom långhelg. Det känns lite overkligt. Sedan väntar verkligen en lång semester för honom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
Jag sökte lite på San Diego på google och fastnade på din blog när jag såg att du bor där! Jag ska åka till Kalifornien på ett utbytesår nu i Augusti och har ännu inte fått någon placering, så jag drömmer fortfarande om att bli placerad någonstans i närheten av San Diego. Jag studerar marinbiologi på gymnasiet så jag tycker att det vore extra häftigt att få se det marina livet i Kalifornien. Vad forskar du på? Hur som helst är anledningen till att jag skriver att jag gärna skulle vilja ställa lite frågor om hur livet verkligen är därborta, om du har tid får du jättegärna skicka ett mail till mig, men jag förstår om du har mycket att göra! Hade bra! Maria